Individuele begeleiding
Het hele programma wordt afgestemd op de specifieke hulpvraag
en aangepast aan de behoefte en mogelijkheden van het kind/de (jong-)volwassene.
De hulpvraag kan betrekking hebben op een leergebied (spelling, lezen, rekenen, schrijven (motoriek)), een
leerhindernis (dyslexie-dyscalculie-NLD) of op een persoonlijkheidsgerelateerde component (hoogbegaafdheid,
hooggevoeligheid, ADHD-ADD-ODD-ASS).
Bij de individuele begeleiding zijn de kwaliteiten en talenten, het uitgangspunt voor de begeleiding.
Deze worden gebruikt om het gevoel van eigenwaarde en het zelfvertrouwen te sterken en als startpunt om te kunnen
gaan werken aan de moeilijkheden die tegengekomen worden, thuis, op school en op eventuele andere plaatsen.
De programma-onderdelen worden gekozen vanuit de volgende uitgangspunten:
- leren door succeservaringen
- iedereen heeft alle bagage (talenten en kwaliteiten) in zich om zich verder te
kunnen ontwikkelen.
De onderdelen kunnen betrekking hebben op concentratie, inoefening, basisbalans,
ontspanning, creativiteit, uiten, automatiseren, faalangstreductie, inzicht in eigen
handelen, overzicht (dagritme, plannen)...alles wat nodig is om de puzzelstukjes op
hun plaats te laten vallen.
De Eik
Helena Kinds
Deurne
0640845675
info@de-eik.nl kvk 59110988